معیار اینستاگرام برای اولویت بندی پست ها چیست؟

معیار اینستاگرام برای اولویت بندی پست ها چیست؟

احتمالا خبر دارید که یکی دو سالی است که اینستاگرام، الگوریتم جدیدی برای چگونگی نمایش پست‌ها به کار گرفته؛ الگوریتمی که سعی می‌کند پست‌هایی که بیشتر دوست دارید را تشخیص دهد و آن‌ها را بالاتر از دیگر پست‌ها، مقابل‌تان بگذارد. تا به امروز نمی‌دانستیم این سیستم دقیقا چگونه کار می‌کند. می‌دانستیم که پست‌های افراد نزدیک، خانواده و دوستان بالاتر از دیگران نشان داده می‌شوند، ولی درباره‌ی سایر پست‌ها نمی‌دانستیم. شرکت اینستاگرام به تازگی از چگونگی کار کردن این الگوریتم صحبت کرده است.

 معیار اینستاگرام برای اولویت بندی پست ها چیست؟

وظیفه الگوریتم رتبه بندی پست های اینستاگرام

وظیفه اصلی این الگوریتم این است که پست ها را به ترتیب احتمال لایک شدن توسط شما برای نمایش دهد. درواقع اینستاگرام با اه اندازی این الگوریتم توانسته است میزان تمایل افراد برای چک کردن هر چند ساعت یک بار فید اینستاگرام را بیشتر کند، پس با این وجود پستی که به عنوان پست اول در خوراک اینستاگرام به شما نمایش داده میشود از نظر اینستاگرام نسبت به سایر پست ها برای شما جذابتر است.

 

اینستاگرام جمعه گذشته سه ملاک اصلی اش برای نمایش پست ها در فید کاربران را فاش نمود که در ادامه آنها را از نظر می گذرانیم:

۱- علاقمندی:

براساس رفتارهای قبلی کاربر مشخص می شود. الگوریتم های اینستاگرام مشخص می کنند که کدام پست ها در صدر اولویت های کاربر برای مشاهده هستند.

۲- تاخر زمانی:

چه قدر از نمایش یک پست گذشته است؟ در روش جدید پست های جدید در بالاترین قسمت فید نمایش داده می شوند.

۳- ارتباط:

میزان نزدیکی فردی که پست گذاشته با دنبال کننده اش اهمیت دارد. و اینکه فرد قبلا روی پست های قبلی وی کامنت گذاشته باشد یا پیامی خصوصی برایش ارسال کرده باشد نیز در این امر موثر است. تگ شدن دنبال کننده در پست های قبلی نیز در انتخاب الگوریتم ها موثر خواهد بود و قطعا اگر تمامی این اتفاقات در پست های قبلی رخ داده باشد پست جدید آن فرد در بالاترین بخش فید نمایش داده می شود.
به غیر از این سه عامل، سه موضوع دیگر هم روی چگونگی انتخاب پست‌ها و نمایش آن‌ها به شما، تاثیر می‌گذارند. این سه فاکتور به خود شما باز می‌گردند. اینکه شما چقدر اپ اینستاگرام را باز می‌کنید موضوعی مهم است؛ چون اینستاگرام می‌خواهد بهترین پست‌ها که از آخرین بار چک کردن اینستاگرام پست شده‌اند را نشان‌تان دهد. موضوع دوم تعداد کسانی است که فالو یا دنبال می‌کنید. اگر تعداد افرادی که فالو می‌کنید کم نیست، اینستاگرام ممکن است از بین چند پست یک شخص خاص، یکی را انتخاب کند و بالاتر بیاورد، تا بتوانید پست‌های بقیه‌ی افراد را هم ببینید. نهایتا هم زمانی که روی اینستاگرام صرف می‌کنید محاسبه می‌شود، تا اینستاگرام متوجه شود که چه زمان‌هایی باید بهترین پست‌ها را جمع‌آوری کند و نشان‌تان دهد و چه زمانی باید پست‌هایی که اهمیت کمتری ندارند را مقابل‌تان بگذارد.
کاملا واضح است که اینستاگرام حسابی روی ساخت الگوریتم خود زمان و هزینه صرف کرده است. در نتیجه زمانی که این شرکت در کنار اعلام چگونگی کار کردن این سیستم، می‌گوید که خبری از حالت گذشته نخواهد بود، متعجب نمی‌شویم.
اینستاگرام همچنین اعلام کرد که در حال حاضر قصد بازگشت به روش قدیمی را ندارد (منظور روشی است که در آن پست های جدیدتر در بالاترین بخش فید نمایش داده می شوند). طبق اعلام مدیران این شرکت نگرانی فعلی آن است که مبادا کاربران فراموش کنند کدام سیستم هم اکنون روی این شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدیو اعمال می شود. البته اگر کاربری روش جدید نمایش پست ها نمی پسند می تواند نارضایتی خود را به اینستاگرام اطلاع دهد.
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *